4 Aralık 2013 Çarşamba

KADAYIF TATLISI


KADAYIF TATLISI

500 gr tel kadayıf
50 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
300 gr iç ceviz iri çekilmiş
ŞURUP İÇİN MALZEME
3 su bardağı toz şeker
4,5 su bardağı su1 tatlı kaşığı limon suyu
HAZIRLANIŞI
kadayıflar bir tepside parçalanır. erimiş tereyağ ile sıvıyağ karıştırılır Kadayıflara iyice yedirilir. Fırın tepsisi yağlanır,kadayıfın yarısı serilir ortasına ceviz içi dökülür, diğer kadayıf serilir iyice bastırılır .Ben evdeki  havanla iyice bastırıyorum .Ö nceden ısıtılmış fırında 150 derecede kadayıfların üzeri kızarana kadar pişir 5iyorum çünki kadayıf hem pişiyor hemde kuruyor.Bir tencerede
toz şeker ile suyu kaynatıyorum(.5 dakika kadar) limon suyunu döküp bir taşım daha kaynatıyorumTencereyi ocaktan alıp ılınmasını bekliyorum.
NOT kadayıfın üzeri iyice kızarırsa pişmiş demektir

kadayıfta ılık olacak şurupta ılık olunca pişmiş kadayıfın heryerine şurup gezdire gezdire dökülür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder