27 Ocak 2017 Cuma

3-2-1- TUZLU KURABİYE

Sanki, oyun için geri sayım  gibi, ismi var . Kolay hazırlanışı ve  lezzeti,benim için önemli , gerçekten ani misafirim geleceği  zaman  3- 2- 1 başla diyorum ve çok kısa zamanda kurabiye hoop fırında...
MALZEMELER
3 Paket kabartma tozu
2 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı zeytinyağı
4 veya 5  su bardağı un
Tuz
İç malzeme için
1 Kase tuzlu lor peyniri

Dışını kaplamak için
1 Kase galeta unu

HAZIRLANIŞI
Bir kaba önce,  yoğurt ve zeytin yağından oluşan sıvı malzemeleri koyup elimizle çırpıyoruz. Kuru malzemeleri ,  [ galeta unu hariç }   , karıştırıp  sıvı malzemeye ekleyip yumuşak bir hamur hazırlıyorum.
Hazırladığım hamurdan, yarım limon büyüklüğünde, parçalar koparıp, tezgahın üzerinde, elimle çay tabağı, büyüklüğünde açıyorum. İçine lor peynirini  koyup, bohça gibi katlayıp ,elimde yuvarlıyorum ..Galeta ununa batırıp, pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine, aralıklı sıralıyorum, çünkü , kabarıyor.
Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 20 veya 25 dakika pişiriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder