6 Eylül 2016 Salı

Kızılcık Şerbeti

Kızılcıkları, pazardan  alıp, çöpl
erini temizledim ,,yıkayıp suyunu  süzdürdüm ve dondurucuda sakladım.Dün, dondurmuş olduğum kızılcıklardan  dan şerbet hazırladım.
MALZEMELER
1 kg kızılcık
3 su bardağı toz şeker
3 lt su
1\2 çay kaşığı limon tuzu
Bu ölçülerdeki şeker ve su miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
HAZIRLANIŞI
Tencerenin içine kızılcıkları ve suyu ilave edip kızılcıklar yumuşayıp çekirdeğinden ayrılıncaya kadar 15 dakika kadar kaynatıyoruz.Soğuyunca bir  süzgüden geçiriyoruz taki çekirdekleri süzgüde kalana  kadar.
Sulu kızılcık  püresini , tozşekeri ile kaynatıp üzerine biriken köpüklerini alıp atıyoruz limon tozunuda ilave edip bir taşım daha kaynatıyorum.Soğuyunca .süzgüye temiz bir tülbent serip tülbentli süzgüyü derin bir kabın içine otutup.kızılcık püresini döktüm .Tülbenti sıkıca bağlayıp bir gece beklettim.Ertesi gün tencereye biriken kızılcık şerbetini kavanozlara aldım.Tülbentt kalan püreye biraz toz şeker biraz şerbetten koyup bir tur kaynattım marmelat yaptım.
Not  Konsantre olarak hazırlandığı için bardağa bir miktar şurup ,koyup su ile inceltebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder