3 Ağustos 2016 Çarşamba

Tava patlıcanı

Bahçeden tavaya 
SebZelerimi  , bahçemden topladım ve pişirdim .Tam organik 
MALZEMELER
2 veya 3 tane bostan patlıcanı
6 veya7 tane yeşil biber
7 veya 8 tane domates
1 baş sarımsak
3 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz 
1/2 limon suyu
HAZIRLANIŞI
Patlıcanların sap kısmı koparıp alacalı soydum,karpuz dilimi şeklinde kestim. Patlıcanın büyüklüğüne göre Altı veya sekiz parçaya ayırdım ,limonlu ve tuzlu suda , yarım saat kadar beklettim.  Bu tuzlu ve limonlu su , patlıcanın acısının çıkmasını  sağlıyor.Bu arada iç malzemesini hazırladım.
Sarımsakların kabuklarını , soyup ince , ince doğradım, domatesleri yıkayıp rendeledim.Biberleri  yıkayıp ikiye veya üçe kestim.
Tavaya ,tuzlu sudan çıkarıp, biraz elle sıktığım patlıcanları, yan yana dizdim 
Rendelediğim domatesleri , sarımsakları, biberleri, tuzu ve zeytinyağını koyup ,
Orta hararetli bir ateşte ,tavanın üzerine kapak kapatarak kontrollu bir şekilde 
Patlıcanlar ,yumuşayıncaya kadar pişirdim.
Oda sıcaklığına gelince servis yaptım.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder