30 Aralık 2013 Pazartesi

İŞKEMBE ÇORBASI

İŞKEMBE ÇORBASI

MALZEMELER
1 ADET KUZU İŞKEMBE
1 ADET KURU SOĞAN
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
7 VEYA 8 SU BARDAĞI SU
SOSU İÇİN
1 ADET YUMURTA SARISI
1 ÇORBA KAŞIĞI DOLUSU UN
1 ADET LİMON SUYU
TUZ
3 VEYA4 DİŞ SARIMSAK
1 ÇAY BARDAĞI SİRKE
100 GRM TEREYAĞI
 1ÇORBA KAŞIĞI KIRMIZI PUL BİBER

HAZIRLANIŞI
 Ben işkembeyi temizlenmiş alıyorum.İyice yıkıyorum sirkei ilede yıkayıp düdüklü tencereye koyuyorum soğanın kabuklarını soyup bütün olarak tencereye ilave ediyorum işkembenin üzerini iki parmak geçecek kadar soğuk su ilave edip tencerenin kapağını kapatmadan kaynatıyorum .Üzerine biriken köpükleri alıp atıyorum düdüklü tencerenin kapağını kapatıp 45  dakika pişiriyorum.Pişip soğuyan işkemberi küçük, küçük kesip bir tencereye alıyorum.Üzerine tencerede kalan işkembe suyunukaynatıp , kaynar sıcak su da ekliyorum ve kaynatıyorum Yine işkembelerin üzerini 2 parmak geçiçek şekilde.Yumurta sarısı un limonsuyunu çırpıp kaynayan işkembe suyundan yarım çay bardağı alıp hazırladığım sosun içine döküp ısı dengelemesi yapıp tencereye ilave ediyorum.Bir iki taşım kaynayınca tuzunu da ilave edip pişirme işlemini tamamlıyorum.Çorbayı servis ederken üzerine eritilmiş tereyağlı kırmızı biberi ilave edip tuzla ezilmiş sarımsak ve sirke ile lezzetlendiriyorum
NOT : Tereyağını bir tavaya koyup eritiyor ve birazda köpüklenmesini bekliyorum ve hemen ateşin üzerinden alıyor ve büyük bir tahta kaşığa döküp,  kırmızı pul biberini de  ilave edip çorbayı lezzetlendiriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder