6 Eylül 2016 Salı

Kızılcık Marmelatı

MALZEMELER
1 kg kızılcık
3 su bardağı tozşeker
1\2 çay kaşığı limon tuzu
1\2 limon suyu
2 su bardağı su
HAZIRLANIŞI
Kızılcıkların ,saplarını ve çürüklerini ayıkladım yıkadım tencerenin içine koyupş üzerini iki parmak geçinceye kadar su ilave edip orta hararetli ısıda kaynattım.Kaynayan kızılcıklar çekirdeklerinden

ayrılınca  pişme  işlemi tamalanmış demektir.Pişme süresi malzemenin çokluğuna göre değişiyor.Pişen kızılcıklar ,soğuyunca süzgü ye döküp iyice ovalayarak süzüyorum çekirdeklerini atıyorum
Tencerenin içine, kızılcık püresini  toz şekerle birlikte pişiriyorum.
Kaynayıp göz göz olunca limon suyunu ve limon tuzunu  ilave edip bir iki taşım kaynatıp tencereyi ocaktan alıyorum.
Kavanozlara  sıcak, sıcak doldurup,ağzını sıkıca kapatıp,, kavanozu ters çeviriyorum ve soğuyuncaya kavanozları  düzeltip saklıyorum.

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder