22 Ekim 2015 Perşembe

Kısır

Malzemeler
2 su bardağı köftelik bulgur
2 su bardağı kaynar su
2 adet kuru soğan
2 çorba kaşığı domates salçası
2 çorba kaşığı biber salçası
1/2 demet maydanoz
1/2 çay bardağı kuru nane
1 çorba kaşığı toz sumak
 1 tatlı kaşığıİsot biber, ( azaltılıp, fazlalaştırılabilir).
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kimyon
2 çay kaşığı köfte baharatı
1 çorba kaşığı nar ekşisi
2 adet limon
1 çay bardağı zeytinyağı
4 veya 5 tane büyük boy domates
1 kase küçük kornişon salatalık
Hazırlanışı
Cam bir kasenin içine bulgur konur, kuru soğanın kabukları soyulur ,yıkanır ince,
İnce doğranır bulgurların üzerine konur,
Tuz ,karabiber,toz sumakla birlikte sıcak 
Suyu konularak, bulgurların kabarması beklenir( ben sıcak suyu fazla koymuyorum içine diğer sıvılarıda ilave ettiğimiz için yumuşak bir kısır olur ,isterseniz suyunu ,kontrollu ilave edebilirsiniz.)
Bu arada maydanozlar yıkanır ince ince
Doğranır limonların suyu sıkılır.Domateslerin üzeri kesilerek kapak
Çıkarılır içi bir tatlı kaşığı yardımı ile boşaltılır.
Kabarıp, yumuşayan bulgurun içine
Maydanoz hariç diğer malzemeler konur 
İyice yoğrulur maydanozda ilave edilip
Karıştırılır ve servis yapılır ben farklılık yapmak için  domateslerin  içine doldurdum  üzerlerini kornişon turşu ile süsledim
 
Siz istediğiniz gibi servis yapabilirsiniz
Serviste bol yeşillik kullanabilirsiniZ.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder