19 Nisan 2014 Cumartesi

YEŞİL İNCİR REÇELİ NEFİS BİR TAT

YEŞİL İNCİR REÇELİ[ HAM İNCİR]
MALZEMELER
100 TANE HAM YEŞİL İNCİR[ORTALAMA 1 KGR]
1,5 KGR TOZ ŞEKER
1 LİMON SUYU
1 ÇAY KAŞIĞI LİMON TUZU
1 ÇORBA KAŞIĞI TANE KARANFİL
3 VEYA 4 LT SU

HAZIRLANIŞI
İncirlerin tepelerini oyup uç kısımlarınıda sivri bir şekilde kesiyorum.Arzu edenler kabuğunu ya tamamen yada patlıcan gibi alacalı soyabilir ben bu yıl kabuğunu soymadan hazırladım Bu arada incirlerin bazılarının tepesine tane karanfil yerleştirdim bu istediğiniz sayıdaki incire olabilir Çünki


son aşamada da tane karanfil ilave edileceği için fazlası reçelin tadını acıtır. .İncirlerin temizlenme işlemi bitince bol su ile  yıkadım.Büyük bir tencereye 3 veya4 lt su ilave edip iyice fokur fokur kaynattım ve incirleri ilave edip 10 dakika kadar kaynattım Kaynarken bir kaşıkla alt üst yaparak hepsinin kaynamasını sağladım çünki içleri boş olduğu için s ünger top gibi suyun yüzünde kalmaya çalışıyorlar.İncirler kaynayıp yumuşayınca  bir makarna süzgüsüne döküp sıcak suyunu süzüyorum,incirleri  bol su konulmuş bir kabın içine  döküyorum ve 2 veya4 tane haşlanmış inciri iki avcumun arasında sıkıp başka bir süzgüye alıyorum bu işlemi 3 veya4 kez yapıyorum []Her seferinde kaba yeni su ilave ediyorum.İncirlerin yıkama ve sıkma işlemi bitince büyük bir tencereye 1,5 kgr toz şekerini döküp şekerin üzerini  iki  parmak geçecek  kadar su ilave edip karıştırarak 30 dakika kadar kaynatıyorum taa ki şeker eriyip kaynayıncaya kadar Sonra haşlanmış incirleride atıp orta dereceli ateşte incirler bünyelerine şurubu çekinceye kadar kaynatıyorum 45 dakika veye 1 saat kadar kaynayınca bir tabağa biraz tenceredeki şuruptan alıp içine limon tuzu nu koyup eritiyorum ve limon suyu ile birlikte tencereye ilave ediyorum bu arada tane karanfilleride ilave edip 10 dakika kadar daha kaynatıp pişirme işlemini bitiriyorum Reçel sıcak iken kavanozlara boşaltıyorum soğuduktan sonra kapaklarını kapatıp  buz dolabında saklıyorum.
NOT Reçelin kıvamını anlamak için bir cam tabağa bir damla şurup damlatılır şurup top gibi durup dağılmazsa kıvam olmuş demektir
Reçeli küçük kavanozlara paylaştırmakta fayda var çünki kavanoz her açılışta reçel hava ile temas edeceği için çabuk şekerlenir bu da püf noktasıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder